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LIUM Publications - 13
[1] | Lahcen Oubahssi, Claudine Piau-Toffolon, Guillaume Loup, Eric Sanchez. From Design to Management of Digital Epistemic Games. International Journal of Serious Games, 2020, 7 (1), pp.23-46. ⟨10.17083/ijsg.v7i1.336⟩. <hal-02513485> |
[2] | Guillaume Loup, Emilie Loup-Escande. Effects of Travel Modes on Performances and User Comfort: A Comparison between ArmSwinger and Teleporting. International Journal of Human-Computer Interaction, 2019, 35 (14), pp.1270-1278. ⟨10.1080/10447318.2018.1519164⟩. <hal-03559754> |
[3] | Lahcen Oubahssi, Guillaume Loup, Claudine Piau-Toffolon, Oussema Mahdi. ADDEGames: An Assistance Design tool for Digital Epistemic Games. The 18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2018, Bombay, India. pp. 103-107. <hal-01775217> |
[4] | Katy Tcha-Tokey, Olivier Christmann, Emilie Loup-Escande, Guillaume Loup, Simon Richir. Towards a Model of User Experience in Immersive Virtual Environments. Advances in Human-Computer Interaction, 2018, 2018, pp.7827286. <hal-01886184> |
[5] | Guillaume Loup, Sébastien George, Iza Marfisi-Schottman, Audrey Serna. A Visual Programming Tool to Design Mixed and Virtual Reality Interactions. International Journal of Virtual Reality, 2018, 18 (02), pp.19-29. <hal-01900503> |
[6] | Guillaume Loup. Conception et développement d’interactions immersives pour jeux sérieux. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Le Mans Université, 2017. Français. ⟨NNT : 2017LEMA1041⟩. <tel-01820652> |
[7] | Guillaume Loup, Audrey Serna, Sébastien George. MIREDGE : un outil communautaire pour l’implémentation d’interactions immersives. 29ème conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine, AFIHM, Aug 2017, Poitiers, France. 3 p. <hal-01577688> |
[8] | Guillaume Loup, Audrey Serna, Sébastien George. Conception, développement et évaluation de jeux sérieux immersifs. Atelier EduIHM, conférence IHM 2017, Aug 2017, Poitiers, France. <hal-02538689> |
[9] | Frank Sauret, Valérie Emin-Martinez, Guillaume Loup, Lahcen Oubahssi, Claudine Piau-Toffolon, et al.. REARTH un exemple de Jeu Épistémique Numérique De la conception à l’expérimentation. Colloque Enseignement des Technologies et des Sciences de l'Information et des Systèmes (CETSIS), May 2017, Le Mans, France. <hal-01850462> |
[10] | Eric Sanchez, Claudine Piau-Toffolon, Lahcen Oubahssi, Audrey Serna, Iza Marfisi-Schottman, et al.. Toward a Play Management System for Play-Based Learning. European Conference on Technology Enhanced Learning,, Sep 2016, Lyon, France. pp.484 - 489, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_47⟩. <hal-01383214> |
[11] | Guillaume Loup, Audrey Serna, Sébastien Iksal, Sébastien George. Immersion and Persistence: Improving Learners’ Engagement in Authentic Learning Situations. 11th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2016, Sep 2016, Lyon, France. pp.410-415, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_35⟩. <hal-01388000> |
[12] | Guillaume Loup, Sébastien George, Audrey Serna. Fondements et caractérisation des jeux épistémiques numériques pervasifs. 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.41-52. <hal-01405931> |
[13] | Emilie Loup-Escande, Fabien Lotte, Guillaume Loup, Anatole Lécuyer. User-Centred BCI Videogame Design. R. Nakatsu and M. Rauterberg and P. Ciancarini. Handbook of Digital Games and Entertainment Technologies, Springer, 2015, ⟨10.1007/978-981-4560-52-8_3-1⟩. <hal-01230571> |