User Pic

Aicha Bakki

Junior lecturer


IEIAH ( Le Mans )

(+33) 02 43 83 38 43

aicha.bakki[at]univ-lemans.fr

https://lium.univ-lemans.fr/en/team/aicha-bakki/

 

Biography

Currentlly, Temporary Teatching and Research Assistant at Le Mans University. I received her Master’s degree in Web engineering in 2010 from the National School Of Computer Science and Systems Analysis (ENSIAS), Mohamed V – Souissi University, Rabat, Morrocco. I am a PhD student in cotutelle within both the IRF-SIC laboratory in Ibn Zohr university in Morocco and LIUM laboratory in University of Maine in France. My thesis focuses on pedagogical scenario building aspect in TEL environnement and especially in connectivist MOOC.

HAL Publications  Hal https://hal.archives-ouvertes.fr/search/index/?qa[authIdHal_s][]=aicha-bakki

LIUM Publications - 10

[1]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George. Design and Operationalization of Connectivist Activities: an Approach through Business Process Management. The 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.251-265, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_19⟩. <hal-02170576>
[2]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George. Materializing Conception and Deployment Phases of a cMOOC Scenario. EMOOCs, May 2019, Naples, Italy. p. 20-26. <hal-02122317>
[3]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. MOOCAT: A Visual Authoring Tool in the cMOOC Context. Education and Information Technologies, Springer Verlag, 2019, 2, pp.1-25. <hal-01882193>
[4]Aicha Bakki. Modèle et outil pour soutenir la scénarisation pédagogique de MOOC connectivistes. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Le Mans Université; Université Ibn Zohr, Agadir, 2018. Français. <tel-02013538>
[5]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. Approche et outils pour assister la scénarisation pédagogique des cMOOCs. 8 ème conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.185-196. <hal-01647740>
[6]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui. A Model to Assist Pedagogical Scenario Building Process in cMOOCs. 2017 IEEE 17th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), 2017, Timisouara, Romania. <hal-01646823>
[7]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George. cMOOC: How to Assist Teachers in Integrating Motivational Aspects in Pedagogical Scenarios?. 1st International Conference on Stakeholders and Information Technology in Education (SAITE), Jul 2016, Guimarães, Portugal. pp.72-81, ⟨10.1007/978-3-319-54687-2_7⟩. <hal-01625379>
[8]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George, Driss Mammass. MOOC : Assister les enseignants dans l’intégration de ressorts de motivation dans les scénarios pédagogiques. EIAH (Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain), 2015, Agadir, Morocco. <hal-01452695>
[9]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George, Driss Mammass. MOOC : Assister les enseignants dans l'intégration des ressorts de motivation dans les scénarios pédagogiques. 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.450-452. <hal-01405988>
[10]Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Chihab Cherkaoui, Sébastien George. Motivation and Engagement in MOOCs: How to Increase Learning Motivation by Adapting Pedagogical Scenarios?. EC-TEL 2015, 2015, Tolède, Spain. pp.556-559, ⟨10.1007/978-3-319-24258-3_58⟩. <hal-01646708>